menusearch
elmopazhoheshnews.ir

نخستین مزرعه عمودی مجهز به هوش مصنوعی جهان رونمایی شد

جستجو
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۴۵:۱۴
۱۴۰۲/۹/۱۵ چهارشنبه
(0)
(0)
نخستین مزرعه عمودی مجهز به هوش مصنوعی جهان رونمایی شد
نخستین مزرعه عمودی مجهز به هوش مصنوعی جهان رونمایی شد

چین از نخستین مزرعه عمودی ۲۰ طبقه‌ای مجهز به هوش مصنوعی در جهان رونمایی کرد.

 

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز و به نقل از اینترستینگ اینجینرینگ، چین از نخستین مزرعه عمودی ۲۰ طبقه مجهز به هوش مصنوعی در جهان با ۲۰ طبقه رونمایی کرد. این سیستم تحت کنترل هوش مصنوعی از فناوری و الگوریتم‌های پیشرفته برای نظارت، تحلیل و تنظیم متغیر‌های محیطی کلیدی در تاسیسات کشاورزی عمودی استفاده می‌کند.

چین از اولین کارخانه عمودی بدون سرنشین ساخت داخل خود در شهر چنگدو استان سیچوان رونمایی کرد. این مزرعه عمودی ۲۰ طبقه که توسط موسسه کشاورزی شهری زیر نظر آکادمی علوم کشاورزی چین توسعه یافته، در نوع خود نخستین مزرعه است.

کشاورزی عمودی اغلب یک رویکرد امیدوارکننده و نوآورانه برای پرداختن به چالش‌های خاص کشاورزی در نظر گرفته می‌شود امکان کشت محصولات در لایه‌های انباشته، استفاده از فضای عمودی را به حداکثر می‌رساند.

این امر به ویژه در مناطق شهری که با محدودیت زمین دست و پنجه نرم می‌کند، میتواند روش بسیار مفیدی باشد. این روش پتانسیل تولید غذای بیشتر در هر متر مربع را در مقایسه با کشاورزی افقی سنتی ارائه می‌دهد.

اما در مقایسه با کشاورزی افقی، مساله دریافت مقدار کافی نور خورشید و آب توسط گیاهان در زمان کشت عمودی وجود دارد. محققانی که این مزرعه عمودی ۲۰ طبقه را توسعه داده‌اند برای این مشکل راه حل پیدا کردند.

 

رفع چالش کمبود نور با کمک هوش مصنوعی

محققان در گزارشی ادعا کرده‌اند که ربات‌های موسسه کشاورزی شهری (IUA)، آکادمی علوم کشاورزی چین (CAAS) می‌توانند تنها در ۳۵ روز محصولی مانند کاهو را کشت و برداشت کنند.

این امر به دلیل سیستم کنترل مبتنی بر هوش مصنوعی امکان پذیر است. این سیستم کنترل از تکنولوژی‌ها و الگوریتم‌های پیشرفته برای نظارت، تحلیل و تنظیم متغیر‌های محیطی کلیدی در تاسیسات کشاورزی عمودی استفاده می‌کند.

این تاسیسات از فرمول‌های پیشرفته نور گیاهی برای بهبود بازده نور، غلبه بر چالش‌های مربوط به بازده نور کم و مصرف انرژی بالا استفاده می‌کند.

وانگ سن، یکی از محققان موسسه کشاورزی شهری می‌گوید: ما می‌توانیم مقادیر مختلفی از نور‌های قرمز، آبی، زرد، نزدیک به فرابنفش و نزدیک به مادون قرمز را در طول مراحل مختلف چرخه عمر گیاهان با یکدیگر ترکیب کنیم. ما یک پایگاه داده از ۱۳۰۰ ترکیب نوری برای ۷۲ نوع محصول ساخته‌ایم.

 

کارایی بالای مزرعه عمودی

سیستم کشاورزی عمودی تولید مداوم و سالانه غذای سبز را در ساختار‌های چند طبقه ممکن می‌سازد و به مسائلی مانند تامین غذای محلی پایدار در مناطق شهری و گسترش کشت در محیط‌های چالش برانگیز می‌پردازد.

این سیستم با توانایی تولید بیش از ۱۰ برداشت سبزیجات سبز در سال، بهره وری استفاده از زمین را افزایش می‌دهد، منابع را حفظ می‌کند و یک راه حل پایدار برای کشاورزی آینده فراهم می‌کند.

تیم تحقیقاتی به رهبری وانگ تفاوت قابل توجهی بین گیاهان کشت شده در آزمایشگاه و گیاهان مزارع سنتی پیدا نکردند. مزارع سرپوشیده، با توانایی تولید سریع‌تر سبزیجات، برای مناطق شهری، زمین‌های بایر و بیابان‌ها ایده آل محسوب می‌شوند. همچنین به عنوان یک شتاب دهنده پرورش عمل می‌کند و زمان پرورش گیاهان گندم، پنبه و سویا را حداقل ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

 

منبع: خبرگزاری آنا

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار